تکنولوژی

تکنولوژی Power IQ

تکنولوژی Power IQ

تکنولوژی Power IQ یک تکنولوژی جدید می‌باشد که می‌تواند دستگاه‌ها را به صورت سریع و فست، شارژ نماید. قطعا برای شما نیز این سوال به وجود آمده است که چرا دستگاه مد نظر با برخی از شارژر‌ها سریع شارژ می‌شود و با برخی دیگر کند شارژ می‌گردد.

باید در نظر داشته باشید که هر کدام از برند‌های مطرح در جهان همچون سامسونگ، اپل، هواوی و … برای شارژ سریع دستگاه‌ها از تکنولوژی‌های خاص چون PD (پاور دلیوری) و QC (شارژ سریع) یا غیره استفاده می‌نمایند. همین مورد نیز موجب می‌شود که بین شارژرهای مختلف ناهماهنگی ایجاد گردد. از همین رو هر دستگاه تنها با شارژر خود می‌تواند شارژ گردد.

برای رفع این مشکل شرکت انکر تکنولوژی Power IQ را معرفی نمود که قادر است تمام تکنولوژی‌های جدید شارژ مورد استفاده در دستگاه‌های مختلف را ساپورت کرده و آنها را شارژ نماید. راهکار تکنولوژی Power IQ نیز به این شکل است که پس از اتصال به گوشی و شناسایی نوع تکنولوژی مورد استفاده در آن به کمک چیپست خود، از همان روش برای شارژ فست استفاده می‌نماید. لذا مواردی چون نوسانات برق روی دستگاه شما تاثیری نخواهند داشت.

آشنایی با نسخه های تکنولوژی پاور آی کیو:

تکنولوژی Power IQ

از زمان معرفی تکنولوژی Power IQ تا کنون سه نسخه از آن به بازار ارائه شده است که تفاوت آنها به میزان وات قابل پشتیبانی است:

  • نسخه 1.0: می‌تواند تا 12 وات را پشتیبانی نموده و فست شارژ انجام دهد:

از کابل‌های آیفونی و درگاه MICRO-USB استفاده می‌نماید. این مورد برای گوشی‌ها و تبلت‌ها مناسب می‌باشد.

  • نسخه 2.0: می‌تواند تا 24 وات را پشتیبانی نموده و فست شارژ انجام دهد.

این مورد از کابل‌های TYPE C و درگاه‌های لایتنینگ استفاده می‌نماید.

  • نسخه 3.0: می‌تواند تا 100 وات را پشتیبانی نموده و فست شارژ انجام دهد.

در این حالت از کابل‌های TYPE C بهره گرفته می‌شود و از آن می‌توان برای شارژ نمودن لپ‌تاپ ها و مک بوک‌ها نیز بهره برد.

منظور از شارژر هوشمند به زبانی ساده:

تکنولوژی Power IQ

بسیاری از افراد تصور می‌نمایند که دلیل شارژ کند دستگاه آنها با یک شارژر به قدرت شارژر مربوط می‌شود. نمی‌توان این نظریه را رد نمود اما دلیل کند شارژ شدن می‌تواند موضوع دیگری نیز باشد. حالتی را تصور نمایید که درگاه ورودی دستگاه شما نتواند تکنولوژی شارژ مورد استفاده در گوشی را شناسایی نماید.

در این وضعیت دستور درستی نیز نمی‌دهد و همین مورد باعث طولانی شدن پروسه شارژ خواهد شد. شرکت انکر برای اینکه مشکل مذکور را رفع نماید یک فناوری جدید را معرفی نمود که می‌تواند زبان دستگاه شما را متوجه شود و به همان زبان با آن صحبت نماید. در این صورت گوشی شما با حداکثر سرعت و در کمترین زمان به نحوی شارژ می‌شود که هیچ آسیبی به باتری دستگاه شما وارد نخواهد شد.

به صورت کلی می‌توان بیان نمودن که شارژرها و کابل‌های شارژ تنها برای یک محصول خاص بهینه شده و تولید می‌شوند. لذا در مواردی که نمی‌‌توانند تکنولوژی دستگاه را شناسایی نمایند قادر نخواهند بود آن را به سرعت شارژ نمایند. تکنولوژی Power IQ می‌تواند مدل و نوع دستگاه شما را به خوبی شناسایی نماید و بر اساس اطلاعات به دست آمده از توان مورد نیاز برای شارژ گوشی یا غیره استفاده نماید.

برای خرید و استفاده از لوازم جانبی هوشمند، می‌توانید به فروشگاه میا مارکت مراجعه کنید

تکنولوژی شارژ سریع Power IQ:

تکنولوژی Power IQ باید نوع دستگاهی که به منبع شارژ متصل می‌شود را شناسایی کند. لذا در صورتی که منبع شارژ از دستگاه مربوطه پشتیبانی نماید، می تواند آن را با آخرین سرعت شارژ کند. این تکنولوژی موجب می‌شود تا توان خروجی دستگاه چند برابر شود.

باید بیان نمود که دستگاه‌های هوشمند امروزی چون تبلت یا گوشی می‌توانند جریان معینی را از باتری عبور دهند. از همین رو اگر آن را به یک شارژر که قادر است جریان بالایی تولید نماید، متصل کنید، درست است که گوشی سریع شارژ می‌شود اما باتری آسیب خواهد دید.

اما Power IQ موجب می‌شود تا نوع دستگاه و تکنولوژی شارژ آن شناخته شود و بر اساس توان باتری، جریان تولید نماید. در این صورت بدون اینکه به دستگاه شما آسیبی وارد شود، با سریع ترین زمان ممکن شارژ می‌گردد. تمام دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت انکر دارای این تکنولوژی می‌باشند.

تکنولوژی Power IQ چگونه کار می کند:

تکنولوژی Power IQ

در Power IQ یک تکنولوژی تشخیص‌ گر وجود دارد. از همین رو اگر دستگاه خود را به آن وصل نمایید می‌تواند میزان ولتاژ و شدت جریان بهینه را تشخیص دهد. با داشتن این دو فاکتور قادر است تا به صورت سریع آن را شارژ نماید.

به عنوان مثال در نظر بگیرید که پاوربانکی که از تکنولوژی Power IQ استفاده می‌نماید به گوشی سامسونگ وصل می شود. در این صورت میزان جریان را مثلا روی 1 آمپر تنظیم می‌نماید. حال اگر کابل شارژ را جدا نموده و به تبلت متصل نمایید، این مورد تغییر می‌کند و مثلا به 2.1 افزایش پیدا می‌کند.

در بقیه شارژر‌ها و پاور بانک‌ها بدون توجه به دستگاه، بیشترین میزان ولتاژ و آمپر تولید می شود. از همین رو ممکن است که به باتری آسیب وارد شود. با این توضیح می توان دریافت که فناوری معرفی شده برای مصرف کننده بسیار مفید خواهد بود. تکنولوژی Power IQ کمک می کند تا دستگاه حین شارژ شدن گرم نشود.

البته باید به این موضوع اشاره نمود که تکنولوژی Power IQ در کنار فناوری VoltageBoost مورد استفاده قرار می گیرد که بتواند انرژی را در کل مدت شارژ پایدار نگه دارد. در این صورت افت و خیز های ولتاژ به باتری گوشی منتقل نمی شود و از همین رو احتمال آسیب دیدن دستگاه بسیار کم است.

جمع بندی پاور آی کیو:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان نتیجه گرفت که تکنولوژی Power IQ یک تکنولوژی عالی است که ضمن افزایش عمر باتری دستگاه ها، موجب می شود تا آنها در کمترین زمان و با بیشترین سرعت شارژ گردند.

از همین رو توصیه می شود تا قبل از اتصال دستگاه خود به هر پاوربانکی، بررسی نمایید که آیا از این تکنولوژی و یا تکنولوژی های مشابه پشتیبانی می نماید یا خیر. درمیا مارکت شما می‌توانید این نوع پاوربانک ها و شارژها را خریداری نمایید. ممنون که تا پایان مقاله Power IQ همراه میا مارکت بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *