آموزش

بررسی علت خرابی پاور بانک و راهکارهای رفع آن ها

بررسی علت خرابی پاور بانک

علت خرابی پاور بانک، شارژ نشدن و شارژ نکردن پاور بانک و همچنین دیر شارژ شدن پاور بانک می‌ تواند برای کاربران آزاردهنده باشد. یکی از کالاهای پرمصرف برای تمام افراد جامعه، پاور بانک است. خرابی آن بنابر دلایل مختلفی مانند تعداد دفعات زیاد استفاده از کالا و پایان رسیدن عمر باتری سبب می‌ شوند که نتوانید برای شارژ کردن گوشی‌ های همراه خود هنگامی که به برق دسترسی ندارید اقدام نمایید. تصور کنید هنگامی که نیاز مبرم به استفاده از گوشی خود داشته باشید ولی شارژ باتری آن رو به اتمام است، قصد دارید از پاور بانک برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید. بعد از گذشت دقایقی متوجه می‌ شوید که پاور بانک روشن نشده و یا توانایی شارژ کردن گوشی شما را ندارد. نخستین کاری که در این شرایط انجام می‌ دهید چیست؟

در گام نخست باید علت خرابی پاور بانک را پیدا کنید. با توجه به اینکه دلایل مختلفی برای روشن نشدن و خرابی پاور بانک وجود دارند، ما در این مطلب تلاش کرده‌ ایم به بررسی این علل پرداخته و راهکارهای رفع آن ها را بیان کنیم.

چگونه بفهمیم علت خرابی پاور بانک چیست؟

دلایل خرابی پاور بانک

به طور معمول هنگامی که پاور بانک خراب شده و توانایی شارژ کردن گوشی شما را ندارد، نشانه‌ هایی از خود بروز می‌ دهد. پایان یافتن طول عمر باتری پاور بانک یکی از نشانه‌ های خرابی آن است. به مانند تمام لوازم جانبی، پاور بانک‌ ها نیز دارای طول عمر مفیدی بوده و پس از مدتی به احتمال فراوان خراب می‌ شوند.

خرابی سوکت یا کابل شارژ نیز از جمله نشانه‌ هایی است که می‌ تواند به ما بروز ایراد در پاور بانک را نمایان کند. بسیاری از کاربران علت چشمک زدن پاور بانک را نیز خرابی دستگاه می‌ دانند. با این وجود باید دانست که هر کدام از پاور بانک‌ ها در نشان LED هنگام چشمک زدن دارای الگویی خاص هستند.

علت خاموش شدن پاوربانک

علت خاموش شدن پاوربانک به صورت ناگهانی چیست؟ چرا پاور بانک خاموش می‌ شود؟ گاهی اوقات هنگامی که قصد دارید با استفاده از پاور بانک گوشی خود را شارژ کنید، متوجه می‌ شوید که بلافاصله پس از روشن کردن پاور بانک، دستگاه شما خاموش می‌ شود. اما دلیل بروز این اتفاق چیست؟

از جمله دلایل خاموش شدن پاور بانک می‌ توان به مشکل کم شدن باتری اشاره نمود. علاوه بر این اتصال ناموفق، گرم شدن بیش از حد پاور بانک و همچنین خرابی سیم را می‌ توان مهم‌ ترین علت خاموش شدن پاوربانک عنوان کرد.

راه حل

علت خاموش شدن پاوربانک هر کدام از موارد فوق که باشد، می‌ توان برای رفع آن اقدامات لازم را انجام داد. اگر باتری پاور بانک شارژ ندارد، بهتر است به مقدار لازم آن را با قدرت کافی بارگذاری کنید. در عین حالت چنانچه باتری پاور بانک معیوب شده باشد، می‌ توان آن را تعویض کرد. برای رفع این مشکل به دلیل گرم شدن بیش از حد پاور بانک آن را در مکانی با دمای مناسب قرار دهید. تعویض سیم شارژ نیز برای رفع علت خاموش شدن پاوربانک می‌ تواند موثر باشد.

علت ترکیدن پاور بانک، باد کردن و ترک خوردن آن

علت ترکیدن پاور بانک و باد کردن

ترکیدن پاور بانک هرچند به ندرت اتفاق می‌ افتد ولی متاسفانه تاکنون برای آن مواردی ثبت شده است. بسیاری از کاربران نگرانی‌ هایی را در این خصوص دارند. علت ترکیدن پاور بانک، باد کردن و ترک خوردن آن می‌ تواند متفاوت باشد. دلایل مختلفی هستند که منجر به منفجر شدن پاور بانک می‌ شوند از بی‌کیفیت بودن پاور بانک به واسطه طراحی و ساخت ضعیف مدار آن ها گرفته تا قرار دادن پاور بانک در مجاورت حرارت بالا را می‌ توان علت ترکیدن آن عنوان کرد. کیفیت ضعیف باتری پاور بانک، استفاده نادرست از آن، ضربه خوردن پاور بانک و سقوط پاور بانک را می‌ توان دلایل دیگری دانست که سبب ترکیدن و برداشتن آن می‌ شوند.

علائمی وجود دارند که به محض مشاهده آن ها می‌ توان احساس کرد که پاور بانک در آستانه انفجار یا ترکیدن است.

  • هنگامی که باتری پاور بانک متورم می‌ شود
  • هنگامی که به صورت غیر عادی دمای آن افزایش یافته و به شدت داغ می‌ شود.
  • هنگامی که صدای خش خش از پاور بانک به گوش می‌ شنوید.
  • زمانی که بوی دود از پاور بانک احساس می‌ کنید.

به محض مشاهده نشانه‌ های فوق سعی کنید پاور بانک را از دستگاه یا منبع تغذیه جدا کرده و آن را در فضایی باز قرار دهید.

  • راه حل جلوگیری از ترکیدن پاور بانک
  • اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از ترکیدن پاور بانک، باد کردن و ترک خوردن آن می‌ توانید انجام دهید.
  • پاور بانک را از خود دور نگه دارید.
  • بیش از حد پاور بانک را شارژ نکنید.
  • به هیچ عنوان برای شارژ کردن پاور بانک از شارژر بی‌ کیفیت استفاده نکنید.
  • هنگامی که پاور بانک در حال شارژ است، به آن دستگاهی را متصل نکنید.
  • اگر پاور بانک خراب است آن را دور بیندازید.

آیا باتری باد کرده پاور بانک خطرناک است؟

آیا باتری باد کرده پاور بانک خطرناک است

اگر چه ممکن است باتری پاور بانک باد کرده و متورم شود ولی این اتفاق اصلا عجیب به نظر نمی‌ رسد. سلول‌ های باتری پاور بانک در اثر عوامل مختلفی ممکن است باد کنند. هنگام باد کردن پاور بانک باید بدانید که به سمت خرابی پیش می‌ رود. به همین علت به محض مشاهده متورم شدن پاور بانک به هیچ عنوان از آن استفاده نکرده و یا با احتیاط عمل کنید. باد کردن باتری پاور بانک ممکن است منجر به آتش سوزی شود.

هنگامی که دمای باتری پاور بانک به میزان قابل توجهی افزایش یابد، مواد شیمیایی که درون سلول‌ های آن قرار دارند به گاز تبدیل شده و منجر به متورم شدن باتری می‌ شوند. از این رو به محض مشاهده علائم باد کردن باتری پاور بانک از آن استفاده نکرده و حتی خود پاور بانک را هم نیاز نیست شارژ کنید.

سعی نکنید در این شرایط باتری پاور بانک را فشار دهید.

پاور بانک را در محیطی مناسب، در فضای باز و در دمای پایین بگذارید.

پاور بانک باد کرده کاملا ناپایدار بوده و گاهی اوقات خود به خود دچار آتش سوزی می‌ شود.گ به هیچ عنوان پاور بانک را در صدر زباله عمومی و با سایر وسایل الکترونیک که قرار ندهید.

راه حل جلوگیری از باد کردن پاور بانک

  • برای جلوگیری از باز کردن پاور بانک چند راهکار زیر را می‌ توانید در پیش گیرید.
  • خرید پاور بانک از برندهای معروف مانند انکر، باسئوس و شیائومی را پیشنهاد می‌ کنیم.
  • مراقب داغ شدن بیش از حد پاور بانک باشید.
  • پاور بانک را در مکانی دور از تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید.
  • سعی کنید از وارد شدن ضربه محکم به پاور بانک جلوگیری نمایید.
  • مراقب باشید به هیچ عنوان پاور بانک را در فصل تابستان درون خودروی خود و در زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید.
  • برای شارژ کردن پاور بانک از آداپتور با کیفیت استفاده کنید.

علت چشمک زدن پاور بانک

علت چشمک زدن پاور بانک

بررسی علت چشمک زدن پاور بانک نشان می‌ دهد گاهی اوقات هنگامی که دستگاه دچار ایراداتی شده و نمی‌ تواند به خوبی شارژ گوشی‌ ها را انجام دهد این مشکل را نمایان می‌ کند. اگر پاور بانک را به شارژ زده‌ اید و چراغ LED آن روشن شده ولی شارژ نمی‌ شود، می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

  • آداپتور به پریز برق متصل نیست

یک علت چشمک زدن چراغ پاور بانک می‌ تواند عدم اتصال آداپتور پاور بانک پریز برق باشد. برای رفع این مشکل سعی کنید به خوبی محل اتصال آداپتور پاور بانک پریز را بررسی کرده تا مطمئن شوید که پریز برق مشکل ندارد.

علاوه بر این بررسی آداپتور پاور بانک و کابل شارژ را نیز نباید فراموش کرد.

  • درگاه شارژ پاور بانک را بررسی کنید

گاهی اوقات وجود گرد و غبار و آلودگی در درگاه شارژ USB نیز سبب می‌ شود که چراغ پاور بانک شروع به چشمک زدن کند. گرد و غبار و آلودگی مانع اتصال کابل سوکت شده و ار شارژ شدن آن جلوگیری خواهد کرد. برای رفع این مشکل می‌ توانید با استفاده از خلال دندان به آرامی آلودگی و گرد و غبار قرار گرفته شده بر روی درگاه شارژ USB را پاک کنید.

  • معیوب شدن باتری پاور بانک

یک علت دیگر چشمک زدن چراغ پاور بانک می‌ تواند خرابی باتری آن باشد. چنانچه به دلایل مختلفی باتری پاور بانک دچار آسیب شود و کارایی لازم را از دست دهد، چراغ LED قرار گرفته شده بر روی آن شروع به چشمک زدن می‌ کند. اگر پاور بانک شما دارای گارانتی است، برای تعویض آن می‌ توانید اقدام نمایید.

  • تقلبی و بی‌ کیفیت بودن پاور بانک

علت چشمک زدن پاور بانک می‌ تواند بی‌ کیفیت و تقلبی بودن آن باشد. حتما هنگامی که قصد خرید پاور بانک را دارید از فروشنده‌ های معتبر محصولی با کیفیت خریداری کنید. با خرید پاور بانک انکر اطمینان خواهید داشت که محصولی با کیفیت بالا و عملکرد قابل قبول مورد استفاده قرار می‌ دهید.

چند نکته برای جلوگیری از چشمک زدن چراغ پاور بانک

برای استفاده بهینه از پاور بانک و جلوگیری از چشمک زدن چراغ آن چند نکته را می‌ توانید در نظر بگیرید.

اگر قصد شارژ کردن پاور بانک را دارید حتما از آداپتور با کیفیت و اورجینال استفاده کنید. آداپتور و کابل شارژ فیک علت خرابی پاور بانک و باتری آن می‌ شوند.

هنگام استفاده از آداپتور برای شارژ کردن پاور بانک سعی کنید اطلاعات آمپر و ولتاژ آن ها را بررسی کرده تا نسبت به هماهنگ بودن آن ها اطمینان به دست آورید.

به هیچ عنوان پاور بانک را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

هنگامی که دمای پاور بانک افزایش می‌ یابد، به مرور کارایی خود را از دست می‌ دهد.

برای مدت زمان طولانی پاور بانک را در شارژ باقی نگذارید.

از پاور بانک برای شارژ کردن دستگاه‌ هایی استفاده کنید که همسو با ولت و آمپر تعریف شده هستند.

قبل از اینکه شارژ پاور بانک به طور کامل تخلیه شود، بهتر است آن را مجددا شارژ کنید.

هنگامی که پاور بانک در شارژ قرار دارد، از آن برای شارژ کردن دستگاه دیگر نباید استفاده شود. انجام این کار به مرور راندمان پاور بانک را پایین می‌ آورد.

علت شارژ نشدن پاور بانک

علت شارژ نشدن پاور بانک

علت شارژ نشدن و علت شارژ نکردن پاور بانک چیست؟ این سوال بخش زیادی از کاربرانی است که پس از مدتی با استفاده کردن از پاور بانک با آن مواجه می‌ شوند. علت شارژ نشدن پاور بانک مختلف هستند.

مهمترین علت شارژ نشدن پاور بانک، پایان یافتن طول عمر باتری آن است. علاوه بر این استفاده از آداپتور بی‌ کیفیت و استفاده از کابل شارژ فیک نیز می‌ توانند دلایل دیگر شارژ نشدن پاور بانک باشند. وارد شدن ضربه به پاور بانک و پایین افتادن از ارتفاع زیاد نیز مدارهای داخلی آن را دچار خرابی می‌ کند.

راه حل

خرید پاور بانک اورجینال و با کیفیت را فراموش نکنید.

برای شارژ کردن پاور بانک از آداپتور و کابل شارژ اورجینال استفاده شود.

مراقبت از پاور بانک را به خوبی انجام داده و عنوان به آن ضربه وارد نکنید.

علت شارژ نکردن گوشی توسط پاور بانک

علت شارژ نشدن گوشی با پاور بانک می‌ تواند عدم اتصال کابل شارژ به منبع تغذیه باشد. علاوه بر این وجود گرد و غبار در درگاه شارژ و استفاده از کابل شارژ بی‌ کیفیت نیز سبب بروز این مشکل می‌ شوند. شارژ نشدن مناسب پاور بانک، نفوذ آب داخل پورت پاور بانک و آسیب دیدگی آن را می‌ توان دلایل دیگر بروز این مشکل نام برد.

راه حل رفع مشکل

از پاور بانک اورجینال برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید.

نگهداری از پاور بانک را در فضایی با دمای مناسب نباید فراموش کرد.

از وارد شدن ضربه به پاور بانک جلوگیری شود.

برای شارژ کردن گوشی از کابل اورجینال استفاده کنید.

پاور بانک را به شکل اصولی شارژ کرده و از خالی شدن کامل باتری آن جلوگیری به عمل آورید.

علت دیر شارژ شدن پاور بانک

چرا پاور بانک دیر شارژ می‌ شود؟ استفاده از کابل نامناسب و کابل بلند موجب دیر شارژ شدن پاور بانک می‌ شود. علاوه بر این برای شارژ کردن پاور بانک حتما یک آداپتور با کیفیت و متناسب با ظرفیت پاور بانک را به کار گیرید.

دیر شارژ شدن پاور بانک می‌ تواند در اثر عوامل زیر اتفاق بیفتد.

استفاده اشتباه از پورت های پاور بانک برای شارژ کردن دستگاه

بلند بودن طول کابل شارژ پاور بانک

استفاده از کابل شارژ بی‌ کیفیت و ارزان قیمت

عدم پشتیبانی پاور بانک از فناوری فست شارژ

استفاده از پاور بانک برای شارژ کردن تلفن هنگامی که در حال شارژ شدن است

کثیفی و وجود گرد و غبار بر روی پورت شارژ پاور بانک

راه حل رفع مشکل

از پورت های درست برای شارژ کردن دستگاه استفاده کنید.

از کابل اورجینال برای شارژ کردن استفاده شود.

طول کابل شارژ مناسب باشد.

هنگام شارژ شدن پاور بانک گوشی خود را با آن شارژ نکنید.

پورت USB پاور بانک را تمیز کنید.

علت دیر شارژ شدن گوشی با پاور بانک

چرا پاور بانک دیر گوشی را شارژ می‌ کند؟

  • استفاده از کابل بلند و بی‌ کیفیت
  • عدم اتصال مناسب کابل و پاور بانک
  • ضعیف شدن پاور بانک

راه حل رفع مشکل

اگر از کابل بلند برای شارژ کردن گوشی خود از طریق پاور بانک استفاده می‌ کنید، در گام نخست یک کابل اورجینال با اندازه کوتاه را برای رفع مشکل به کار گیرید. سعی کنید اتصال مناسب کابل و پاور بانک را به خوبی بررسی نمایید.

اگر پاور بانک ضعیف شده بالاجبار باید به سراغ خرید پاور بانک نو بروید.

سخن پایانی

علت خرابی پاور بانک هر کدام از گزینه‌ های بیان شده که باشند لازم است در سریع‌ ترین زمان برای رفع مشکل به وجود آمده اقدام نمود. استفاده از پاور بانک بی‌ کیفیت می‌ تواند منجر به بروز خسارت‌ های زیاد شود. گاهی اوقات سهل انگاری کاربر در نگهداری از پاور بانک سبب ترکیدن آن شده و ممکن است آسیب‌ های زیادی به بار بیاورد. سعی کنید هنگام خرید پاور بانک و خرید آداپتور یا کابل شارژ از برندهای معتبر انتخاب خود را انجام دهید. ما در فروشگاه اینترنتی میا مارکت با فروش پاور بانک از معتبرترین برندها تلاش کرده‌ ایم پاسخگوی نیازهای شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *