آموزش

علت شارژ نشدن و شارژ نکردن پاور بانک

علت شارژ نشدن و شارژ نکردن پاور بانک

شارژ نشدن پاور بانک ویا شارژر همراه هنگامی که دسترسی به برق ندارید، می‌ تواند ناامید کننده باشد. شارژ نشدن و شارژ نکردن گوشی توسط پاور بانک می‌ تواند از عوامل مختلفی نشات گیرد. اگر هنگام استفاده از پاور بانک خود مراقب آن نبودید و نکات لازم را رعایت نکرده‌ اید، به احتمال فراوان با مشکل شارژ نشدن و شارژ نکردن شارژر همراه مواجه شوید. مراقبت نکردن اصولی از پاور بانک منجر به خرابی آن می‌ شود. دو مشکل اصلی یعنی شارژ نشدن و شارژ نکردن پاور بانک در اثر بی‌ احتیاطی هنگام استفاده از آن ممکن است شما را آزرده کنند.

بی‌ احتیاطی در استفاده اصولی از شارژر ممکن است از دلایل مختلفی برخاسته می‌ شود. از خیس شدن پاور بانک گرفته تا ضربه خوردن آن و آسیب‌ های دیگر سبب خرابی پاور بانک خواهند شد. ما در مجله میامارکت تلاش کرده‌ ایم که به شماعلت شارژ نشدن و شارژ نکردن پاور بانک و همچنین دلایل شارژ نشدن گوشی با پاور بانک را بیان کنیم.

علت شارژ نشدن پاور بانک

علت شارژ نشدن پاور بانک

از آنجایی که بخش زیادی از پاور بانک‌ های موجود در بازار دارای بدنه پلاستیکی هستند، ممکن است در برابر ضربه مقاومت بالایی نداشته باشند. وارد شدن آسیب به باتری در اثر ضربه خوردن را می‌ توان یکی از مهمترین دلایل شارژ نشدن پاور بانک نام برد. علاوه بر این پایان یافتن عمر باتری پاور بانک نیز یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن آن به شمار می‌ رود. قبل از اینکه برای تعمیر پاور بانک آن را به یک فرد متخصص بسپارید، ابتدا بهتر است چند مورد را بررسی کنید تا علت شارژ نشدن پاور بانک را بتوانیم بیابید.

  • تعویض کابل شارژر پاور بانک

گاهی اوقات هنگام استفاده از پاور بانک متوجه می‌ شوید که کاملا سالم بوده و می‌ تواند گوشی شما را شارژ کند. در عین حال هنگامی که قصد شارژ کردن پاور بانک را دارید، متوجه می‌ شوید امکان انجام این کار وجود ندارد. بهتر است در نخستین گام به سراغ بررسی کابل شارژر پاور بانک بروید. اگر اطمینان حاصل کردید که مشکل از سیم شارژر نیست باید علت شارژ نشدن را در گزینه‌ های دیگر پیدا کنید.

  • استفاده از آداپتور مناسب برای شارژ کردن پاور بانک

علت شارژ نشدن پاور بانک ممکن است عدم استفاده از آداپتور مناسب باشد. متاسفانه بارها مشاهده شده است بخش زیادی از کاربران به ولتاژ نوشته شده بر روی آداپتور شارژر پاور بانک توجه نمی‌ کنند. استفاده مداوم از چند سری شارژر می‌ تواند موجب آسیب رساندن به پاور بانک شود. حتما برای شارژ کردن پاور بانک از یک آداپتور مناسب استفاده کنید که ولتاژ ورودی پاور بانک را بتواند تامین کند. به هیچ عنوان برای شارژ کردن پاور بانک به سراغ آداپتور بی‌ کیفیت نروید.

  • بررسی سوکت شارژ پاور بانک

هنگامی که قصد شارژ کردن پاور بانک را دارید و یا به دنبال جدا کردن شارژر از آن هستید، حتما دقت کنید که سوکت دچار آسیب نشود. یک ضربه کوچک می‌ تواند سوکت را از حالت ثابت خارج نماید. چنانچه احساس کردید که پورت شارژر پاور بانک در جای خود قرار نداشته و مقداری لق می‌ زند، به احتمال فراوان آسیب دیدن سوکت دلیل بروز این امر باشد. با پرداخت هزینه‌ های کم می‌ توان مشکل به وجود آمده را برطرف نمود و سوکت را تعویض کرد. یادآور می‌ شویم که پاور بانک وایرلس در صورت خرابی سوکت شارژ به شما این امکان را می‌ دهد که از طریق بی‌ سیم، گوشی‌ های خود را شارژ کنید.

  • پایان یافتن طول عمر باتری پاور بانک

علت شارژ نشدن پاور بانک ممکن است پایان رفتن طول عمر باتری آن باشد. گاهی اوقات باتری دچار مشکل شده و پاور بانک شارژ خالی می‌ کند. با توجه به اینکه باتری پاور بانک به صورت مداوم باید شارژ و دشارژ شود، پس از مدتی دچار ایراد شده و کارایی خود را از دست خواهد داد. اگر از شارژر همراه خود به صورت مداوم و چندین سال استفاده کنید، ممکن است پس از مدتی نیاز به تعویض باتری آن داشته باشید.

چرا پاور بانک دیر شارژ می‌ شود؟

چرا پاور بانک دیر شارژ می‌ شود

گاهی اوقات متوجه می‌ شوید که پاور بانک برای شارژ شدن دچار مشکل می‌ شود. دیر شارژ شدن پاور بانک یکی دیگر از مشکلاتی به شمار می‌ رود که پس از مدتی ممکن است کاربران را درگیر کند.

استفاده از کابل نامناسب و همچنین استفاده از کابل بلند برای شارژ کردن پاور بانک را می‌ توان دلایلی دانست که در بروز این مشکل موثر هستند. به هیچ عنوان برای شارژ کردن پاور بانک از کابل فیک و بی‌ کیفیت استفاده نکنید. این نوع کابل هم سبب دیر شارژ شدن پاور بانک شده و هم ممکن است آن را دچار خرابی کند.

استفاده از شارژرهای نامناسب نیز سبب می‌ شود که پاور بانک دیر شارژ شود. حتما باید برای انتخاب شارژر، ظرفیت و توانورودی پاور بانک را در نظر گرفته و متناسب با آن یک آداپتور انتخاب کنید. پاور بانک‌ 20000 میلی آمپر ساعت و یا پاور بانک‌های با ظرفیت بیشتر نیاز به یک شارژر قدرتمند دارند.

عدم پشتیبانی از فناوری فست شارژ نیز یکی دیگر از دلایلی به شمار می‌ رود که سبب دیر شارژ شدن پاور بانک می‌ شود. حتی اگر از یک شارژر فست برای شارژ کردن پاور بانک استفاده کنید ولی پاور بانک شما فاقد این فناوری باشد، باز هم باید مدت زمان زیادی برای شارژ شدن آن منتظر بمانید.

خراب شدن باتری و پایان رسیدن طول عمر پاور بانک را می‌ توان دلیل دیگر دیر شارژ شدن آن دانست.

چند راهکار برای رفع مشکل شارژ نشدن پاور بانک

چند راهکار برای رفع مشکل شارژ نشدن پاور بانک

شارژ نشدن پاور بانک را گاهی اوقات با استفاده از چند راهکار می‌ توان بهبود داد. از جمله مهم‌ ترین و بهترین راهکارهایی که برای رفع مشکل شارژ نشدن پاور بانک می‌ توانند به کار گرفته شوند، گزینه‌ های زیر هستند.

استفاده از کابل شارژ مناسب

اتصال صحیح کابل به پورت

استفاده از آداپتور متناسب با ولتاژ مورد نیاز پاور بانک

تمیز کردن پورت‌ های ورودی

استفاده از شارژر دیواری

ریستارت کردن پاور بانک

تخلیه و دوباره شارژ کردن باتری

علت شارژ نشدن گوشی با پاور بانک

علت شارژ نشدن گوشی با پاور بانک

هنگامی که باتری گوشی شما رو به اتمام است و برای شارژ کردن مجدد آن به جریان برق دسترسی ندارید، یک نجات دهنده واقعی یعنی پاوربانک وارد عمل می‌ شود. قبل از هر چیزی ابتدا باید اطمینان به دست آورید که مشکل از پاور بانک است. گاهی اوقات ممکن است علت شارژ نشدن گوشی با پاور بانک، خرابی موبایل شما باشد. بهتر است قبل از انجام هر کاری با استفاده از پاوربانک خود یک گوشی یا دستگاه دیگر را شارژ کنید.

مهمترین دلایل شارژ نکردن پاور بانک

علت شارژ نشدن گوشی با پاور بانک را می‌ توان در بین گزینه‌ های زیر پیدا کرد.

  • معیوب بودن پورت USB

اگر بخواهیم علت شارژ نشدن و شارژ نکردن پاور بانک را بیان کنیم، در گام نخست به سراغ پورت USB و کابل آن می‌ رویم. اگر ارتباط بین کابل شارژ و پورت usb به خوبی برقرار نشود و با تکان دادن کابل روند شارژ کردن گوشی توسط پاور بانک مجددا ادامه می‌ یابد، به احتمال فراوان سیم شارژر یا پورت دچار ایراد شده است. استفاده مداوم از کابل شارژر بی کیفیت سبب می‌ شود که در پورت داخلی پاور بانک قطع جزئی به وجود بیاید.

  • کثیف بودن پورت USB یا میکرو USB

یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن گوشی با پاور بانک، کثیف بودن پورت usb است. گاهی اوقات پرز و گرد و غبار ممکن است سبب کثیف شدن پورت usb شوند. در نتیجه هنگام استفاده از پاور بانک برای شارژ کردن گوشی متوجه بروز اختلال در کارکرد آن می‌ شوید. با خلال دندان یا گوش پاک کن می‌ توانید برای رفع این مشکل استفاده کنید. نگهداری پاور بانک در محیط‌ های خشک و تمیز، جهت جلوگیری از ورود آلودگی به درون usb اهمیت بالایی دارد. اگر قصد پاک کردن پورت USB را دارید، مراقب باشید که مشکل را برطرف کرده و کثیفی را به داخل آن هدایت نکنید.

  • آسیب دیدگی کابل شارژ

علت شارژ نشدن گوشی با پاور بانک ممکن است آسیب دیدگی کابل شارژ باشد. چندین دلیل وجود دارند که می‌ توانند سبب خرابی و آسیب رساندن به کابل شارژر شوند. اگر پاور بانک شما گوشی را شارژ نمی‌ کند، در گام نخست سعی کنید از یک سیم شارژر دیگر کمک گرفته تا مطمئن شوید که مشکل از شارژر است یا کابل شارژ.

چنانچه با استفاده از یک کابل شارژ دیگر پاور بانک می‌ تواند گوشی را به خوبی شارژ کند، فورا باید به سراغ تعویض کابل فرسوده بروید. به هیچ عنوان از کابل‌ های مشکل‌ دار برای شارژ کردن گوشی استفاده نکنید. گاهی اوقات نوسانات برقی در اثر استفاده از کابل معیوب به وجود می‌ آید.

خرید کابل شارژ با کیفیت و اورجینال هزینه‌ های به مراتب کمتری نسبت به خرابی‌ هایی که کابل شارژ معیوب به وجود می‌ آورد روی دست شما می‌ گذارد. اگر قصد خرید کابل شارژ با کیفیت را دارید، می‌ توانید از انواع کابل شارژ انکر استفاده کنید. در عین حال برای گوشی‌ های آیفون می‌ توانید کابل usb به لایتنینگ انرجایزر و باسئوس را خریداری کرده و با اطمینان بالا برای شارژ کردن گوشی خود از آن بهره ببرید.

  • آسیب دیدگی آداپتور برق یا ناسازگاری آن

یکی دیگر از دلایل رایجی که سبب شارژ نشدن گوشی توسط شارژر همراه می‌ شود، آسیب دیدگی آداپتور برق است. آداپتور داخلی پاور بانک ممکن است در اثر عوامل مختلفی دچار ایراد شود. با وجود اینکه برای این بخش معمولا از قطعات استاندارد و مقاوم استفاده می‌ شود ولی همچنان دلایلی وجود دارند که آداپتور می‌ شوند از نوسانات برق گرفته تا فشار به وجود آمده در اثر استفاده نادرست از پاور بانک را می‌ توان دلایلی دانست که در این امر دخیل هستند.

یادآور می‌ شویم که بخش زیادی از پاور بانک ها می‌ توانند جریان‌ های متفاوتی از ولتاژ را به جریان تبدیل کنند. سعی کنید قبل از انجام هر کاری برای تست سلامت پاور بانک و آداپتور آن از یک پورت دیگر استفاده نمایید. این نکته را فراموش نکنید که در صورت عدم پشتیبانی دستگاه از قابلیت فست شارژ باید از یک پورت شارژ که فاقد این ویژگی است استفاده کنید.

  • شارژ نشدن مناسب پاور بانک

علت شارژ نکردن شارژر همراه ممکن است شارژ نشدن مناسب خود پاور بانک باشد. اگر پاور بانک به خوبی شارژ نشود و چراغ‌ های آن روشن نباشند، ابتدا سعی کنید که خود پاور بانک را شارژ نمایید.

  • نفوذ آب به داخل پورت پاور بانک

اگر به داخل پاور بانک آب یا هر ماده دیگر نفوذ کند و بردهای آن کثیف شوند، خشک کردن و رفع مشکل نیاز است. با این حال احتمال زیادی وجود دارد که نفوذ آب به پاور بانک صدمات جدی وارد کند. با توجه به اینکه قطعات الکترونیکی در برابر آب مقاوم نیستند، هنگام خیس شدن دچار تخریب می‌ شوند.

رفع مشکل شارژ نشدن پاور بانک

برای رفع مشکل شارژ نشدن پاور بانک سعی کنید چند مورد زیر را در نظر بگیرید.

شارژ منظم و مداوم پاور بانک را فراموش نکنید.

حفاظت از پاور بانک و مراقبت از آن را به خوبی انجام دهید.

در هنگام عدم استفاده از پاور بانک آن را در فضایی با دمای محیط مناسب بگذارید. دمای کمتر از ۲۰ درجه سانتیگراد و بیشتر از ۸۵ درجه سانتیگراد ممکن است موجب خرابی پاور بانک شود.

قطع و وصل کردن کابل‌ ها به پاور بانک نهایت دقت را به خرج دهید.

سوالات متداول

علت شارژ نکردن پاور بانک شیائومی چیست؟

علت شارژ نکردن شارژر همراه شیائومی می‌ تواند معیوب بودن پورت USB، خرابی کابل شارژ، کثیف بودن پورت USB و نفوذ آب به درون دستگاه باشد.

چرا پاور بانک زود شارژ خالی می‌ کند؟

معیوب بودن کابل شارژ، خراب شدن باتری، عدم استفاده از آداپتور نامناسب برای شارژ کردن پاور بانک، به پایان رسیدن عمر باتری، استفاده فعال از شارژ سریع و خرید پاور بانک فیک و تقلبی می‌ توانند از جمله دلایل بروز این مشکل باشند.

سخن پایانی

علت شارژ نشدن و شارژ نکردن پاور بانک را به صورت کلی برای شما بیان کردیم. با توجه به اینکه پاور بانک‌ ها می‌ توانند هنگامی که امکان دسترسی به جریان برق وجود ندارد به عنوان نجات دهنده واقعی وارد عمل شوند، در نگهداری از آن ها نهایت دقت را به خرج دهید. خرید پاور بانک با کیفیت را به هیچ عنوان فراموش نکنید انواع پاور بانک ۱۰۰۰۰، پاور بانک ۲۰۰۰۰ و پاور بانک‌ های با ظرفیت بیشتر را می‌ توانید از فروشگاه اینترنتی میامارکت خریداری کنید. اگر به دنبال خرید بهترین پاور بانک هستید، توصیه ما به شما بررسی محصولات انکر و شارژرهای همراه باسئوس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *