آموزش

علت قطع شدن صدای یک گوش هندزفری و هدفون

علت قطع شدن صدای یک گوش هندزفری و هدفون

یکی از مشکلات آزاردهنده هدفون‌ها و هندزفری‌ها که افراد زیادی ممکن است با آن روبه‌رو شوند، قطعی یا کم شدن صدای یک طرف گوشی آن‌ها است. تعادلی که بین صدای شنیده شده از هر دو طرف گوشی وجود دارد، اهمیت بالایی مخصوصا در برخی از موزیک‌ها داشته و اگر این تداخلی در این موضوع وجود داشته باشد، یقینا از موزیک لذتی نخواهیم برد. اگر شما هم به‌دنبال علت قطع شدن صدای یک گوش هندزفری و هدفون‌های خود هستید، این مطلب را دنبال کنید.

هدفون‌ها و هندزفری‌های زیادی از برندهای مختلفی مانند سونی، سامسونگ و حتی اپل ممکن است با این مشکل مواجه شوند. تلاش برای تعمیر این دست مشکلات هم معمولا بی‌نتیجه بوده و بهتر است که به‌فکر خرید یک محصول جدید برای خود باشید. کیفیت صدا دیگر مثل قبل نخواهد شد و شاید بتوانید تنها بخشی از صدای قطع‌شده از یک طرف گوش هدفون یا هندزفری خود را برطرف سازید.

علت قطع شدن صدای هندزفری

علت قطع شدن صدای هندزفری

اگر با مشکل قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری ایفون یا هر نوع هندزفری دیگری مواجه هستید، ابتدا جک آن را بررسی کنید. اگر آسیب دیدگی یا شکستگی در آن وجود داشته باشد، روند انتقال صدا از گوشی یا تبلت به خود هندزفری با اختلال مواجه شده و شما نمی‌توانید صدای با کیفیتی را دریافت کنید.

تحت فشار قرار گرفتن جک هندزفری در جیب شلوار یا کیف‌تان، معمولا عامل اصلی قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری شیائومی یا برندهای دیگر محسوب می‌شود. جک اصلی‌ترین نقطه برای اتصال گوشی شما به هندزفری بوده و اگر سیم‌های متصل به آن هم خم شده یا شکستگی داشته باشد، بار دیگر با این مشکل مواجه خواهید بود.

آسیب دیدگی کابل هندزفری

یکی از علل اصلی قطع شدن صدای یک گوشی هندزفری سامسونگ، شیائومی یا سونی، آسیب دیدگی سیم و کابل آن‌ها است. انعطاف پذیری سیم این محصولات یکسان نیست و ممکن است دیر یا زود تحلیل رفته و شکستگی داشته باشند. هر چه قدر که محصول باکیفیت‌تری خریداری کرده باشید، احتمال این آسیب کمتر می‌شود. اما به‌هر حال باید مراقبت‌های لازم را داشته و اجازه ندهید که سیم هندزفری‌تان زیاد در معرض تاشدگی و کشش قرار گیرد.

عواملی مانند فشار، تماس با اجسام تیز و همچنین درهم پیچیدن، از جمله اصلی‌ترین علت وصل نشدن هندزفری به گوشی شیائومی یا گزینه‌های دیگر محسوب می‌شود. آسیب دیدگی کابل در بیشتر مواقع منجر به از کار افتادن یک گوش هندزفری یا هدفون می‌شود و اگر هم مشکل جدی باشد، صدای هر دو طرف قطع خواهد شد.

قطعات الکترونیکی در برابر آب بسیار آسیب پذیر هستند. حتی در مقابل محصولاتی که ضد آب هستند هم باید با احتیاط برخورد کنید. در هوای بارانی از هدفون خود استفاده نکرده و اجازه ندهید که هدفون یا هندزفری‌تان در آب فرو رود. آب می‌تواند در دراز مدت باعث برهم خوردن عملکرد صحیح برد الکترونیکی این محصولات شده و سبب قطع یا کاهش صدای آن‌ها شود.

مراقب برد الکترونیکی در ایرباد هندزفری و هدفون خود باشید

خرابی برد الکترونیکی در ایرباد هندزفری و هدفون

می‌دانیم که هر گوش هندزفری (ایرباد) از یک برد الکترونیکی حساس با طراحی پیچیده تشکیل شده است. این بردها اصلی‌ترین وظیفه تولید و تنظیم صوت را برعهده دارند. هر چه‌قدر که محصول خود را از یک شرکت مطرح تر خریداری کنید، این برد هم طراحی پیچیده‌تر و حرفه ای تری خواهد داشت. کیفیت صدایی که می‌شنوید، به این برد بستگی داشته و نباید اجازه آسیب دیدگی به آن را بدهید. دقت داشته باشید که تعمیرکاران معمولا از پس تعمیر این برد کوچک بر نمی‌آیند و در صورت بروز مشکل، چاره‌ای جز خرید یک هدفون جدید نخواهید داشت.

هر چه قدر که محصول با کیفیت‌تر و گران‌تری خریداری کنید، این برد با احتمال کمتری خراب می‌شود و می‌‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید. اما به‌هر حال، از جمله دلایل اصلی علت کار نکردن یکی از هندزفری ها بلوتوثی محسوب می‌شوند و باید دقت لازم را به کار برید.

بعلاوه هدفون‌ها و هندزفری‌هایی که به‌صورت وایرلس به گوشی شما وصل می‌شوند هم احتمال خرابی دارند. با حذف سیم، نگرانی از بابت آسیب دیدگی این ناحیه نخواهید داشت، اما همچنان باید مراقب باشید. این هدفون‌ها حساس‌تر بوده و به‌دلیل قیمت بالاتر، ممکن است ضرر و زیان بیشتری روی دست شما گذارند. ایرپادهای اپل نمونه‌ای ازاین محصولات هستند که در بازار هم بسیار محبوب بوده و کاربران گاهی با مشکل کاهش صدا و قطعی یک گوش آن مواجه می‌شوند.

علت قطع شدن صدای هدفون بی‌سیم

علت قطع شدن صدای هدفون بی‌سیم

اصلی‌ترین علت قطع شدن صدای هدست یا هدفون‌هایی که به‌صورت بی‌سیم وصل می‌شوند، افتادن از ارتفاع و آسیب به برد الکترونیکی آن‌ها است. به ارگونومی صحیح آن با توجه به مدل گوش خود توجه کرده و مدلی را خریداری کنید که کاملا در گوش‌تان فیت شود. می‌توانید از یک سری ابزارهای جانبی هم برای نگهداری بهتر این مدل هدفون‌ها استفاده کنید. ایربادها را داخل گوش خود محکم کرده و تا حد امکان، از بند نگهدارنده مخصوص استفاده کنید.

علت کار نکردن یکی از هندزفری ها بلوتوثی می‌تواند فیک بودن آن‌ها باشد. این محصولات ارزان‌قیمت و بی‌ارزش، معمولا چند ماه به درستی کار می‌کنند. اما برد الکترونیکی بی‌کیفیت آن‌ها بعد از مدتی از کار افتاده و نمی‌توانید صدای با کیفیتی را دریافت کنید. این هندزفری‌ها احتمال آسیب بالایی دارند. بهتر است که به‌سراغ هدفون سونی یا اپل رفته و محصولی را خریداری کنید که مقاومت خوبی در برابر ضربه دارند. برندهای دیگری مانند سنهایزر و سامسونگ را هم داریم که همین کیفیت بالا را برای شما فراهم می‌کنند.

کیس این مدل از هدفون‌ها و هندزفری‌ها را هم نباید فراموش کنیم. ضربه خوردن به کیس یا ایجاد فشار، سبب خرابی و کاهش کیفیت صوتی محصول شما خواهد شد. چنین موردی در محصولات گران قیمتی همچون هدفون‌های اپل و سامسونگ باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

بررسی علت قطع شدن صدای یک گوش هندزفری و هدفون ها به‌صورت نرم افزاری

بعد از اینکه مراقبت‌های لازم را از نظر سخت افزاری انجام داده و بررسی کردید، می‌توانید به‌سراغ یک سری دستورالعمل‌های نرم افزاری روید. اگر از هدفون بی‌سیم استفاده می‌کنید، یک بار هدفون را از دستگاه خود حذف کنید. برای این منظور، می‌توانید از بخش Bluetooth گوش خود، هدفون‌تان را پیدا کرده و گزینه Remove Device را انتخاب کنید. حال دوباره مراحل اتصال هدفون خود به گوشی را انجام داده و آن را همگام‌سازی کنید. در صورت استفاده از ایرپاد اپل یا گلکسی بادز سامسونگ، آن‌ها را ریست کرده و اجازه دهید که با تنظیمات اولیه به گوشی شما وصل شوند. حال موزیکی را پخش کرده و مشکل را دوباره چک کنید.

برای یافتن علت قطع شدن صدای یک گوش هندزفری و هدفون سیمی هم جک آن را از گوشی خود خارج کرده و دوباره وصل کنید. گاهی اوقات، اختلال ایجاد شده در امواج رادیویی عاملی برای بروز این مشکلات است. باگ‌های سیستم گوشی هم گاهی اوقات منجر به کاهش صدای یک طرف گوش هندزفری و هدفون می‌شود. دقت داشته باشید که برخی از آهنگ‌ها صدا را بین دو طرف گوش هندزفری‌ها پخش می‌کنند و کاربر به اشتباه فکر می‌کند که هندزفری‌اش مشکل دارد. به‌همین دلیل، حتما چند موزیک متفاوت پخش کرده و از سلامت محصول خود اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که از هدفون یا هندزفری خود همراه با کامپیوتر استفاده می‌کنید، به تنظیمات آن‌ها توجه کنید. سطح صدای تنظیم شده را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف گوشی هندزفری یکسان باشند. می‌توانید در کامپیوتر هم هدفون شناسایی شده را حذف کرده و از ابتدا وصل کنید تا تنظیمات دوباره ریست شوند. در خیلی از جهات، با همین راهکارهای ساده می‌توانید علت صدا نداشتن هندزفری بلوتوثی یا سیمی خود را شناسایی کنید. اگر این‌طور نبود، احتمالا چاره‌ای جز خرید محصول جدید نخواهید داشت.

سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم علت قطع و وصل شدن صدای هندزفری بلوتوث و سیمی را بررسی کرده و با یک سری راهکارها، امکان بازگشت مجدد کیفیت صوتی آن‌ها را فراهم کنیم. شما می‌توانید از دید سخت افزاری و نرم‌افزاری روی این مشکل کار کنید. هدفون سونی، سامسونگ، اپل و سایر برندها ممکن است با این مشکل مواجه شوند. هر چه قدر که دقت بیشتری در استفاده از هندزفری و هدفون خود داشته باشید، این مشکلات وجود نخواهند داشت. اگر از هندزفری گردنی، ایرپادهای بلوتوثی یا هر نوع هدست دیگری استفاده می‌کنید و با مشکل قطع شدن صدای یک طرف گوش آن‌ها مواجه هستید، حتما از ابتدا این مطلب را مطالعه فرمایید.

فروشگاه اینترنتی میامارکت، هدفون و هندزفری اصل و با کیفیت را از برندهای شناخته شده جهان در اختیار شما قرار می‌گیرد. محصولات میامارکت تنوع بالایی داشته و بر اساس سلیقه خود، می‌توانید خرید خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *