آموزش

بهترین زمان شارژ گوشی

بهترین زمان شارژ گوشی

توجه به بهترین زمان شارژ گوشی یکی از راهکارهای بسیار مهم برای افزایش عمر باتری گوشی است. بهترین زمانی که باید اقدام به شارژ گوشی خود کنید زمانی است که شارژ باتری بین 20 تا 80 درصد باشد. عدم توجه به این بازه زمانی موجب آسیب دیدن باتری گوشی خواهد شد؛ بنابراین در این باره سهل انگاری نکنید. آشنایی با روش درست شارژ کردن گوشی های هوشمند نیز می تواند به شما در راستای افزایش عمر باتری کمک های شایانی نماید. در ادامه این نوشتار به بررسی دقیق تر نکات شارژ صحیح گوشی های هوشمند و افزایش طول عمر باتری آن ها خواهیم پرداخت. تا انتها ما را همراهی کنید.

بهترین زمان شارژ گوشی سامسونگ

بهترین زمان شارژ گوشی سامسونگ

بهترین زمان شارژ گوشی سامسونگ زمانی است که باتری این گوشی ها بین 30 تا 80 درصد شارژ داشته باشند. نکته ای که بایستی به آن توجه زیادی داشته باشید این است که شارژ کامل گوشی می تواند طول عمر باتری این دستگاه ها را کاهش دهد. همچنین اگر اقدام به شارژ گوشی خود هنگامی که باتری هنوز شارژ دارد کنید طول عمر باتری کاهش خواهد یافت. با توجه به این موضوع توصیه داریم حتما شارژ گوشی های سامسونگ را بین 30 تا 80 درصد نگه دارید و به هیچ عنوان اجازه ندهید که شارژ گوشی به طور کامل تخلیه شود.

بهترین زمان شارژ گوشی شیائومی

بهترین زمان شارژ گوشی شیائومی را زمانی می توان دانست که شارژ این گوشی ها حدود 50 درصد باشد. این میزان شارژ مقدار متوسط است که هیچگونه آسیبی به باتری گوشی وارد نمی کند. برای شارژ این گوشی ها بایستی حتما از شارژرهای اورجینال استفاده کنید و مراقب باشید که باتری گوشی به طور کامل خالی نشود.

بهترین زمان برای شارژ گوشی آیفون

بهترین زمان برای شارژ گوشی آیفون

با توجه به توصیه هایی که کارشناسان شرکت اپل دارند برای دریافت بالاترین بازدهی از این گوشی ها بهتر است شارژ باتری تلفن همراه خود را در بازه 20 تا 80 درصد نگه دارید. براین اساس هرگاه شارژ گوشی به محدوده 20 درصد رسید باید حتما اقدام به شارژ باتری گوشی خود کنید تا در ادامه با مشکل خاصی مواجه نشوید. گوشی های آیفون دارای باتری لیتیومی هستند و ساختار این باتری ها به گونه ای است که نیازی به شارژ کامل آن ها نیست. فراموش نکنید که اگر باتری این گوشی ها بیشتر از 80 درصد شارژ شود در طی زمان دچار آسیب خواهد شد.

شارژ اولیه باتری گوشی چقدر باشد؟

شما نیز ممکن است بر این باور باشید که پس از خرید گوشی های نو باید حتما باتری شارژ اولیه شود. این موضوع برای گوشی های قدیمی لازم است؛ اما گوشی های امروزی نیازی به شارژ اولیه ندارند. علت این امر را می توان استفاده از باتری های لیتیومی و لیتیوم پلیمری در گوشی های جدید دانست که شارژ اولیه در آن ها کارساز نیست.

نکته دیگری که باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است که شارژ اولیه برای گوشی هایی مناسب است که برای اولیه بار شارژ نشده اند؛ در حالیکه گوشی های امروزی بارها مورد بررسی قرار می گیرند تا مشتری رضایت کامل را از خرید خود داشته باشد. اگر قصد خرید گوشی های قدیمی را دارید بهترین زمان شارژ اولیه آن ها بین 8 تا 12 ساعت است؛ زیرا برای تولید این گوشی ها از باتری های نیکلی استفاده می شود. توجه به بهترین زمان شارژ گوشی این امکان را برای شما فراهم می سازد تا از هرگونه صدمه دیدن گوشی خود جلوگیری کنید.

نحوه صحیح  شارژ گوشی باید چگونه باشد؟

نحوه صحیح  شارژ گوشی باید چگونه باشد؟

بررسی موقعیت قرارگیری سوکت شارژر یکی از نکات بسیار مهمی است که باید هنگام شارژ گوشی به آن توجه زیادی داشته باشید. در حال حاضر کاربران بسیار زیادی را می توان دید که تنها با در دست گرفتن کابل شارژر و اعمال فشار به نقطه مورد نظر اتصال شارژ را برقرار می کنند. این روش می تواند موجب خراب شدن سوکت گوشی شود؛ بنابراین بهتر است در این باره دقت عمل بالایی را به کار گیرید.

روش صحیح  برای شارژ گوشی های هوشمند این است که موقعیت مکانی سوکت شارژ را با نگاهی دقیق مورد بررسی قرار دهید. پس از بررسی به آرامی و بدون وارد کردن فشار خاصی کابل را به گوشی خود متصل نمایید. این روش اثرات مثبت بسیار زیادی نیز بر طول عمر باتری گوشی های شما خواهد داشت.

راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی

راهکارهای بسیار مهمی برای افزایش طول عمر باتری گوشی وجود دارند که توجه به آن ها مانع از خرابی این دستگاه های هوشمند خواهد شد. به طور کلی نکاتی که موجب طول عمر بیشتر باتری گوشی های هوشمند می شوند به صورت زیر هستند.

گوشی خود را یک شبانه روز به شارژ متصل نکنید

گوشی خود را یک شبانه روز به شارژ متصل نکنید

در حال حاضر کاربران با ابهامات زیادی در راستای مزایا و معایب اتصال گوشی طی شبانه روز به شارژر مواجه هستند. اگر یک گوشی از شب تا صبح به شارژر وصل باشد باتری آن دچار خرابی خواهد شد. گوشی هایی که این روزها تولید و به بازار عرضه می شوند دارای طراحی های خاصی هستند که مانع از جذب بیشتر انرژی می شوند. با توجه به این موضوع شما تنها با شارژ شبانه روزی گوشی خود آن را رها خواهید کرد و این موضوع می تواند سلامت کلی گوشی را تهدید کند. علاوه بر این شارژ طولانی مدت گوشی های هوشمند زمینه های ایجاد گرمای زیاد را فراهم می سازد.

از تخلیه کامل شارژ باتری گوشی خود بپرهیزید

به هیچ عنوان اجازه ندهید شارژ باتری گوشی شما به طور کامل تخلیه گردد. حتما میزان شارژ باتری را بین 20 درصد تا 80 درصد نگه دارید. به موجب این امر می توان عملکرد دستگاه خود را بهبود بخشید و گام های موثری را نیز در راستای افزایش طول عمر باتری آن برداشت.

از گوشی خود هنگام شارژ شدن استفاده نکنید

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای افزایش طول عمر باتری گوشی عدم استفاده از دستگاه هنگام شارژ است. این موضوع می تواند موجب وارد شدن آسیب های فراوانی به گوشی های هوشمند شود. اگر بخواهیم به یکی از این آسیب ها اشاره ای اجمالی داشته باشیم می توان منفجر شدن باتری گوشی را نام برد که عملکرد دستگاه را به طور کامل مختل می کند.

حتما برای شارژ گوشی از شارژرهای اورجینال و مخصوص استفاده کنید

استفاده از شارژرهای اورجینال و مخصوص مزایای قابل توجهی برای شما به همراه دارد که مهم ترین آن تامین سلامت باتری است. این شارژرها از بروز انفجار در باتری و ایجاد سر و صدا جلوگیری می کنند. با توجه به این موضوع توصیه داریم حتما برای خرید شارژر (آداپتور) به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید؛ زیرا این فروشگاه ها به عنوان عرضه کنندگان کالاهای باکیفیت و اورجینال شناخته می شوند.

چرا نباید گوشی 100 درصد شارژ شود؟

چرا نباید گوشی 100 درصد شارژ شود؟

تاکنون شاهد حرف های ضد و نقیض بسیار زیادی در این زمینه بوده ایم. برخی بر این باورند که شارژ 100 درصد گوشی می تواند موجب سوختن این دستگاه ها شود؛ در حالی که چنین نیست. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که اگر یک گوشی 100 درصد شارژ شود طول عمر باتری آن کاهش قابل توجهی خواهد یافت؛ به همین جهت بهتر است از شارژ 100 درصدی تلفن های همراه خود بپرهیزید. در مقابل تخلیه کامل باتری نیز می تواند موجب صدمه دیدن باتری شود؛ بنابراین نباید باتری گوشی خود را پس از تخلیه کامل به شارژر متصل کنید.

فروشگاه میا مارکت عرضه کننده انواع شارژرهای باکیفیت

اگر به دنبال یک فروشگاه تخصصی برای خرید شارژرهای اورجینال و باکیفیت هستید ما فروشگاه میا مارکت را به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم. فروشگاه میا مارکت یکی از مجموعه های فعال در راستای عرضه و فروش لوازم جانبی گوشی است که سوابق درخشانی نیز در این زمینه دارد.

با ورود به فروشگاه ما می توانید انواع مختلفی از شارژرهای باکیفیت را شاهد باشید که از تکنولوژی های ویژه ای برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به گوشی های هوشمند برخوردار هستند. فروشگاه میا مارکت فعالیت های گسترده ای در راستای عرضه و فروش محصولات برند انکر،باسئوس، انرجایزر و … دارد که طی سال های گذشته توانسته اند به شهرتی جهانی دست یابد. این محصولات براساس بالاترین استانداردهای کیفیت تولید شده اند و دارای فناوری های جدید و نوآورانه ای هستند.

شارژرهای تولیدی توسط برند معتبر مجهز به فناوری های پیشرفته ای مانند PowerIQ، VoltageBoost و یا Quick Charge هستند که با استفاده از آن ها می توانید از شارژی سریع و ایمن بهره مند شوید. در حال حاضر مدل های خاصی از شارژرهای انکر را شاهد هستیم که از پورت USB-C برخوردارند و با استفاده از تکنولوژی Power Delivery زمینه های شارژ سریع تلفن های همراه را فراهم می سازند.

کلام پایانی

برای افزایش طول عمر باتری گوشی خود بایستی به مدت زمان شارژ دستگاه توجه زیادی داشته باشید. بهترین زمان شارژ تلفن های همراه بین 20 تا 80 درصد است، زیرا از صدمه دیدن باتری جلوگیری می کند. برای افزایش عمر باتری گوشی های خود توصیه داریم به هیچ عنوان برای مدت زیادی گوشی را به شارژر وصل نکنید و شارژرهای غیراورجینال را مورداستفاده قرار ندهید. همچنین استفاده از گوشی خود را هنگام شارژ شدن را کنار بگذارید و از انجام فعالیت های سنگین با استفاده از گوشی بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *